Buzz marketing – co to? W jakich sytuacjach buzz marketing sprawdzi się najlepiej?
Marketing to niezwykle istotny element w każdej firmie, której zależy na zwiększeniu sprzedaży oraz popularności. Co więcej, przedsiębiorstwa niepodejmujące żadnych działań marketingowych najczęściej nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem, jak pozostałe firmy. Jednym z rodzajów marketingu, jaki przynosi wiele korzyści jest buzz marketing. Na czym polega ta forma marketingu i w jakich firmach sprawdzi się on najlepiej?
Buzz marketing – co to jest?
Buzz marketing często nazywany jest również marketingiem szeptanym. To właśnie ten rodzaj marketingu potrafi w dyskretny sposób zachęcić potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą. Działania buzzy marketingu polegają na dodawaniu wpisów na różnych forach, mediach społecznościowych itp.
Kroki te spowodują, że świadomość marki będzie znacznie większa, co oczywiście przełoży się na większą sprzedaż. Poza tym, decydując się na buzzy marketingu, możemy bliżej poznać preferencje konsumenta. Krok ten umożliwi dokładne dopasowanie oferty do wymagań klientów.
Kiedy warto wybrać buzz marketing?
Wdrożenie konkretnych działań marketingowych zawsze powinno być poprzedzone dokładnym sprawdzeniem, czego potrzebuje firma. W momencie, kiedy będziemy już wiedzieli, jaki sposób promowania biznesu będzie najlepszy, możemy przejść do przygotowania i wdrożenia konkretnych kroków.
Buzz marketing warto zastosować wszędzie tam, gdzie chcemy w nienachlany sposób przedstawić klientowi swoją ofertę. Koszty tej formy marketingu nie są wysokie, co także zachęta do skorzystania z możliwości, jakie daje marketing szeptany.
Ponadto ilość odbiorców jest podobna jak w reklamie tradycyjnej. Firmy, które chcą poprawić pozycję na rynku, a nawet prześcignąć konkurencję powinny rozważyć wdrożenie działań buzz marketingu. Dzięki temu w krótkim czasie z pewnością zobaczą pierwsze efekty.
Czy buzz marketing ma wady?
Jak każda forma marketingu tak samo marketing szeptany ma swoje wady. Wszelkie rekomendacje oraz opinie o usługach i produktach, powinny być wiarogodne. Aby było to możliwe recenzje te, muszą pisać klienci, którzy mieli okazję korzystać już z oferty.
Rozpowszechnienie samych pozytywnych komentarzy przez wynajęte osoby może nie być wiarygodne w oczach konsumenta. Niestety takie działania mogą przyczynić się do pogorszenia wizerunku firmy, co przełoży się na mniejszą ilość zainteresowanych klientów. Wynajmowanie osób wyłącznie do tego, żeby pisali oni dobre opinie, pomimo że nie korzystali z usług nie jest dobrym i uczciwym rozwiązaniem.
Może spodobać Ci się również:
Zęby mądrości nazwę swoją zawdzięczają temu, że wyrastają zazwyczaj między 17 a 25 rokiem życia, a czasem nawet później, ok. 50 r.ż. Często wyrzynają się z kilkuletnimi przerwami, nierzadko nastręczając…
Czytaj więcej