Jak tworzyć posty na social media?
Obecnie prawie każda firma prowadzi profil na jakiejś platformie społecznościowej, ale nie każda robi to jednakowo dobrze. Zatem jeśli chcesz, aby Twój fanpage odniósł sukces, musisz przede wszystkim poznać tajniki przygotowywania postów.
Dobry tekst na Facebooka czy Instagrama to taki, który zostanie przeczytany przez kogokolwiek; na tych platformach bowiem odbywa się ciągła walka o uwagę użytkownika i zwiększanie zasięgów. Dlatego najważniejsze są angażujące wpisy. Tylko w jaki sposób je tworzyć?
Warstwa wizualna
Grafika obecnie to najlepszy sposób na przykucie wzroku odbiorcy. Jednak nie chodźmy na łatwiznę – stockowe obrazki nie są dobrym rozwiązaniem. Ponieważ każdy ma do nich dostęp, ilustracje te mogą pojawić się również na stronach konkurencji, a użytkownik może uznać, że już widział nasz wpis, choć w rzeczywistości widział post na innym profilu. To zjawisko określane jest jako ślepota banerowa.
Tymczasem zdjęcia „na żywo” mają dużo bardziej pozytywny wydźwięk. Zwracają na siebie uwagę, ponieważ nie wyglądają na pierwszy rzut oka jak reklama, a dzięki temu uzyskują większą klikalność. Takie grafiki mogą nawet przedstawiać pracowników, wnętrze firmy, powstawanie nowego produktu od zaplecza. Ludzka strona Twojego biznesu zostanie cieplej przyjęta, niż perfekcyjne twarze celebrytów lub wymuskane fotografie ze stocka.
Dodajmy również, że zamiast zdjęć możesz użyć nagrań wideo. Nie musisz mieć do tego profesjonalnego sprzętu: wystarczy dobry smartfon i pewna ręka.
Copywriting
Jeśli mamy już zdjęcie, teraz potrzeba nam tekstu. Kwestią fundamentalną jest długość postów, gdyż w przeciwieństwie do artykułów na bloga czy tekstów pozycjonujących daną witrynę, w social media liczy się zwięzłość. Rozwlekłe opisy tutaj nie pasują, lepiej postawić na krótkie zdania.
Ponieważ piszesz dla ludzi, nie robotów, postaraj się używać prostego języka. Używanie specjalistycznych zwrotów jest w porządku, o ile tylko nie zaczynasz tworzyć branżowego bełkotu – tym odznacza się dobre prowadzenie Facebooka.
Ciekawym zabiegiem jest używanie emotikon lub hashtagów w treści postów. Kluczem jest jednak odpowiednie wyważenie: nie przesadzaj z takimi dodatkowymi wtrętami, bo wydasz się infantylny.
Kiedy tworzysz tekst do publikacji w mediach społecznościowych, zacznij od czegoś mocnego. Już w pierwszym zdaniu poinformuj czytającego o nowej promocji i jakimś wyczekiwanym produkcie. Nie zostawiaj takich informacji na koniec, gdyż może się okazać, że Twój odbiorca pominie post, zanim nawet do nich dotrze!
Może spodobać Ci się również:
Urządziłeś swój salon, jednak uważasz, że wciąż czegoś tam brakuje. Nawet gdy zadbamy o wszystkie niezbędne meble do tego pomieszczenia, może się okazać, że to nie wszystko. Jakie dodatki do…
Czytaj więcej