czwartek, 30 maja 2024r.

Co jeść, by mózg był nam „wdzięczny”?

Co jeść, by mózg był nam "wdzięczny"?

W dzisiejszym świecie powstają coraz to nowsze diety, które mają pomóc w utrzymaniu szczupłej i zgrabnej sylwetki. Dlatego też obecnie diety kojarzą nam się głównie z odchudzaniem. Jednak czy tylko na tym powinno nam zależeć? Dieta to nie tylko ograniczanie ilości kalorii i rezygnacja z wielu produktów spożywczych. Dieta powinna być sposobem żywienia, który pozytywnie wpływa na nasz organizm i samopoczucie. Dlatego może warto zwrócić uwagę na dietę dla…mózgu? Tak, to nie pomyłka! Istnieje szereg produktów spożywczych, które wręcz powinny znaleźć się w naszej diecie, aby nasz mózg dobrze funkcjonował. Poniżej kilka przykładów tego, co powinno znaleźć się w „diecie dla mózgu”.

Postaw na antyoksydanty

Czym są te tajemnicze antyoksydanty, o których tak często się mówi? Mówiąc krótko są to substancje, które wiążą wolne atomy tlenu. Jednak co to oznacza dla nas w praktyce? Antyoksydanty opóźniają procesy starzenia w organizmie, ich odpowiednia ilość zapobiega zanikom pamięci oraz tzw. demencji starczej. Warto więc zadbać o to, by produkty bogate w antyoksydanty codziennie gościły na naszych talerzach. Warto więc w swojej diecie uwzględnić takie produkty jak: wszelkie owoce jagodowe (jagody, borówki, truskawki), szpinak, marchew, kalafior, cebula, natka pietruszki. Owoce najlepiej oczywiście spożywać świeże, natomiast w przypadku warzyw stawiajmy na koktajle lub sałatki.

Nienasycone kwasy tłuszczowe poprawią zdolność koncentracji

Twój mózg do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje dużej ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych. Dzięki nim Twoje neurony będą chronione, a impulsy nerwowe odpowiednio przewodzone. Jeśli chcesz zwiększyć swoją koncentrację, koniecznie wprowadź do swojej diety produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe. Znajdziesz je przede wszystkim w takich produktach jak: ryby morskie, pestki dyni i słonecznika, orzechy włoskie, czy algi morskie.

Niezbędne witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B są w naszym organizmie niezbędne do tego, aby przeprowadzić syntezę neuroprzekaźników. Często cierpimy na niedobory witamin z grupy B, dlatego do swojej diety wprowadź produkty takie jak kasza gryczana, rośliny strączkowe, awokado, czy pistacje.

 

Może spodobać Ci się również:

Kiedy należy stosować okulary ochronne? Jakie okulary ochronne są odpowiednie?

1 lutego 2024

Stosowanie okularów ochronnych w miejscach pracy to ważny czynnik chroniący wzrok. Nie wszędzie oczywiście noszenie tego środka ochrony jest konieczne, jednak są stanowiska, na których brak tego elementu mógłby doprowadzić…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady