wiedza doświadczenie profesjonalizm
logo NMC

Jak wybrać agencję reklamową?

Rynek agencji reklamowych w Polsce jest bardzo dobrze rozwinięty. Są zarówno agencje lokalne, jak i ogólnopolskie, typu full service oraz te, które posiadają wąskie specjalizacje. Zróżnicowane są też stawki. Jak więc wybrać dobrą agencję?

Cechy dobrej agencji reklamowej

Dobra agencja reklamowa to taka, która zna realia rynku, potrafi doradzić klientowi, a także spełnić jego oczekiwania zarówno pod względem samej kampanii, jak i jej wymiernych efektów. Poniżej prezentujemy cechy, jakie powinna posiadać dobra agencja reklamowa.

Bogate portfolio - to zdecydowanie jeden z najważniejszych czynników, które mogą pomóc w wyborze. Warto zobaczyć dotychczasowe realizacje, ocenić ich jakość oraz styl.

Kontakt ważne, aby pracownicy agencji reklamowej byli partnerami dla swoich klientów. Muszą umieć służyć radą i przekazać swoją wiedzę. Czasem pomysł klienta sam w sobie jest fantastyczny, ale nie przyjmie się na naszym rynku. To też trzeba umieć powiedzieć i zaproponować alternatywne rozwiązanie.

Umowa – agencja reklamowa, która nie spisuje umowy nie jest godna polecenia. Chodzi przecież o zabezpieczenie interesu obu stron. W umowie powinny być zawarte następujące informacje: przedmiot umowy, czas realizacji, cena oraz forma płatności.

Kreatywność – w przypadku tej branży to podstawa. Nie każda agencja ma zgrany zespół, który tworzy coraz to nowe projekty, którymi wciąż zaskakuje swoich klientów. Chodzi o nieszablonowe podejście, a także o pogodzenie wizji klienta z wymaganiami rynku.

Cena – dla wielu klientów to czynnik decydujący. Należy jednak pamiętać, jakie są koszty źle przeprowadzonych i nieefektywnych kampanii.

Klienci – warto sprawdzić dla jakich firm dana agencja pracowała. To wraz z portfolio daje obraz dotychczasowej działalności agencji reklamowej.

Przed wyborem agencji reklamowej warto wysłać zapytanie ofertowe do kilku z nich pytając o cenę oraz sposoby realizacji poszczególnych zleceń. Koniecznie trzeba przejrzeć stronę www, portfolio i sprawdzić dotychczasowych klientów. Dobra agencja reklamowa odpowie na wszystkie pytania. Agencja reklamowa New Media Concept funkcjonuje od kilku lat. Mimo, że jesteśmy z Krakowa działamy na ternie całego kraju. Na naszej stronie internetowej znajdziecie zarówno nasze portfolio, jak i klientów. Dobra agencja reklamowa z Krakowa to my!

Monika Borkowska

<<wstecz