czwartek, 25 kwietnia 2024r.

Kancelaria prawna jak założyć? Kto może założyć kancelarię prawną?

unnamed file 3

Świadczenie usług polegających na doradztwie z zakresu prawa to praca, która może być wykonywana wyłącznie przez określone osoby. Oznacza to, że aby móc legalnie pracować jako prawnik, trzeba dopełnić wszystkie ważne formalności. O czym dokładnie należy pamiętać, zakładając kancelarię prawną, a także, kto może ją założyć?

Zakładanie kancelarii prawnej – pierwsze kroki

Aby móc otworzyć własną kancelarię trzeba znaleźć przede wszystkim odpowiednie miejsce, gdzie powstanie nasza kancelaria. Jeżeli już określimy lokalizację, możemy zająć się kwestiami formalnymi, które są równie ważne podczas zakładania takiej działalności.

Zgłoszenie chęci założenia kancelarii prawnej do odpowiednich instytucji to bardzo istotna kwestia, od której zależy to, czy kancelaria będzie istnieć. W momencie, gdy działalność zostanie już założona, koniecznie powinniśmy wybrać profesjonalny program do obsługi kancelarii prawnej. Odpowiednie oprogramowanie to duże ułatwienie dla prawnika nie tylko na samym początku jego pracy, ale również w późniejszym czasie.

Prowadzenie kancelarii prawnej nie dla wszystkich

Praca w kancelarii kojarzy się z bardzo dochodowym zajęciem, ale kto dokładnie może założyć własną kancelarię? Niestety możliwość tę mają wyłącznie osoby, które otrzymały prawo do wykonywania zawodu. Przepis ten znacznie zmniejsza grono tych, którzy mogą prowadzić własną kancelarię adwokacką.

Jest to oczywiście dobre rozwiązanie, ponieważ usługi kancelarii prawnych, powinny być oferowane jedynie przez osoby posiadające odpowiednie wykształcenie. Co więcej, osoba pracująca w kancelarii, musi cechować się także sumiennością, pracowitością, terminowością oraz zaangażowaniem w każdą powierzoną sprawę.

Kto jeszcze może pracować w kancelarii prawnej?

Kancelaria prawna może zostać założona wyłącznie przez osobę mającą wykształcenie prawnicze oraz odpowiednie uprawnienia do wykonywania swojego zawodu. Warto jednak wiedzieć, że poza adwokatem w kancelarii może pracować również osoba nieposiadająca wykształcenia prawniczego.

Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy w kancelarii pracuje sekretarka bądź inny pracownik, który wykonuje określone obowiązki. Jeżeli dana osoba zostanie zatrudniona w kancelarii, musi ona zachować tajemnicę związaną z prowadzonymi sprawami oraz informacjami, jakie znajdują się w tym miejscu. Jest to konieczne, ponieważ osoby korzystające z usług prawnika liczą przede wszystkim na to, że informacje dotyczące ich sprawy nie trafią w ręce osób trzecich.

Może spodobać Ci się również:

Jak dostać kredyt na mieszkanie? Czy każda osoba może uzyskać kredyt hipoteczny?

1 maja 2023

Zakup mieszkania po uzyskaniu kredytu hipotecznego to bardzo często spotykana sytuacja. Dzieje się tak, ponieważ nie każdego stać na mieszkanie finansowane ze swoich własnych środków. Co więcej, wiele osób woli…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady