sobota, 20 kwietnia 2024r.

Benefity w obliczu kryzysu gospodarczego – co pracodawca może zaoferować swoim pracownikom?

Benefity w obliczu kryzysu gospodarczego – co pracodawca może zaoferować swoim pracownikom?

Każda firma powinna w dzisiejszych czasach oprócz standardowego wynagrodzenia wprowadzać inne, pozapłacowe motywatory. Jakie jednak benefity dla pracowników jest w stanie zapewnić pracodawca, by wesprzeć podwładnych nawet w trudnej sytuacji gospodarczej?

 

Jakie są najpopularniejsze benefity pozapłacowe?

 

Najpopularniejszą formą dodatkowych, pozapłacowym benefitów jest prywatne opieka medyczna oraz dodatkowe ubezpieczenie na życie. Ich popularność jest podyktowana z jednej strony potrzebą zapewnienia pracownikowi lepszych warunków leczenie oraz zabezpieczenia, z drugiej pragmatycznością, w czym nie ma niczego złego. Pracownik, który nie świadczy pracy z tytułu choroby, powinien jak najszybciej wrócić do pełni zdrowia, dlatego pracodawcy decydują się na wykupienie usługi w prywatnych klinikach medycznych, gdzie postrzeganie pacjenta jest zgoła inne niż w przypadku placówek publicznych. Obe te benefity, choć popularne, z całą pewnością można zaliczyć do elementów wsparcia nawet w trudnej sytuacji gospodarczej. W końcu nie każdego pracownika stać na to, by każdorazowa wizyta u lekarza była prywatna.

 

Co może pomóc pracownikom w ciężkiej sytuacji gospodarczej?

 

Oprócz powyżej wymienionych benefitów warto zwrócić uwagę na benefity, które pracownik może wybrać sam za pośrednictwem platformy Employee Wellbeing. Tego typu platformy kafeteryjne pozwalają pracownikowi na dobór takich świadczeń, jakie są mu potrzebne. Oferta świadczeń jest uzależniona od konkretnej umowy pracodawcy z platformą kafeteryjną, jednak najczęściej występującymi benefitami są bony do sklepów odzieżowych, drogerii, sklepów z kulturą, darmowe bilety do kina czy karty prezentowe do sklepów z elektroniką. Jednak w obliczu kryzysu gospodarczego i coraz mniejszej siły nabywczej, pracownicy zamiast ubrań bądź elektroniki wolą za te środki zrobić zakupy produktów podstawowych. Dlatego istotne jest, by na wypadek pogorszenia się sytuacji gospodarczej pracodawca zapewnił świadczenie obejmujące bony do jednego z supermarketów, w którym pracownicy dokonają zakupu najważniejszych produktów podstawowych, nie wydając przy tym swoich ciężko zarobionych pieniędzy.

 

Co pracodawca zyska dzięki oferowaniu takich benefitów pracownikom?

 

Pracodawca, wychodząc z taką inicjatywą w ramach benefitu pozapłacowego, daje jasny znak pracownikowi, że martwi się o niego i nie zostawi go z niczym nawet w skomplikowanej sytuacji gospodarczej. Pracownik doceni ten fakt, zaufa firmie i będzie ją chwalić i polecać. A tego typu budowanie marki wśród pracowników jest jednym z najtrwalszych pomników, jakie może pracownik wybudować swojemu pracodawcy. 

 

Może spodobać Ci się również:

Idealna suknia ślubna: krótka, czy długa – jaką wybrać?

1 sierpnia 2022

Wybór sukni ślubnej może być trudnym zadaniem dla wielu panien młodych. Długość sukienki może mieć duży wpływ na ogólny wygląd ceremonii ślubnej i samopoczucie głównej bohaterki. Tradycyjnie na weselach używano…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady