wtorek, 29 listopada 2022r.

Owoce i odchudzanie – jak odpowiednio włączyć koktajle lub soki do diety?

photo-1514995669114-6081e934b693cropentropycstinysrgbfitmaxfmjpgixidMnwxNDA1NTd8MHwxfHNlYXJjaHwzfHxzbW9vdGhpZSUyMGp1aWNlJTIwZnJ1aXRzfGVufDF8MHx8fDE2NDU0NDcxNDUixlibrb-1.2.1q80w1080

Według zaleceń żywieniowców nie każdy owoc nadaje się do spożywania przy diecie odchudzającej. Wiele z nich ma właściwości tuczące, chociaż można je spożywać w niewielkich ilościach. Wiadomym jest, że owoce to bogactwo witamin i mikroelementów, więc zaprzestanie ich jedzenia nie wpłynie korzystnie na zdrowie.

Istotne jest więc racjonalne i świadome wybieranie takich owoców, które pozytywnie wpłyną i na kondycję i na efekt odchudzania. Jakie owoce wykorzystać i z czego zrobić najlepsze dietetyczne smoothie? Podpowiadamy!

Owoce, czyli samo zdrowie – idealne dla każdego?

Owoce to zdecydowanie samo zdrowie, zawierają wiele minerałów, witamin i składników odżywczych. Jednakże w ich składzie jest również cukier prosty – fruktoza, która w nadmiarze może nie służyć. Stosując dietę warto na ten czynnik zwrócić uwagę i wybrać takie owoce i w takich ilościach, by organizm dostał odpowiedni zastrzyk energii, a jednocześnie by nie było szkody dla zdrowia.

Doskonałe dla zdrowia są jagody, maliny lub borówki. Zdrowy koktajl owocowy skomponowany na bazie tych owoców może być doskonałym pomysłem na jeden z posiłków w ciągu dnia. Idealnym rozwiązaniem, by spożytkować całą energię z takiego dania, jest spożycie smoothie na śniadanie.

Jakie soki i koktajle warto pożywać na diecie?

Dieta wyszczuplająca, z założenia jest złożona ze składników poprawiających metabolizm, a tym samym sprzyjającym szybkiemu spalaniu tłuszczu. Owoce doskonale sprawdzają się w tej dziedzinie. W każdej postaci, czy to owoc surowy, czy też sok lub koktajl owocowy, zapewnia organizmowi niezbędne witaminy i minerały, które na diecie mogą być utracone. Dlatego zwykle dietetycy układając jadłospis uzupełniają go odpowiednią ilością warzyw i owoców.

Śniadanie złożone z owsianki z dodatkiem słodkiego koktajlu z malin jest świetnym rozwiązaniem. Dostarcza energii na cały dzień, a jednocześnie organizm metabolizuje cukier prosty – owocowy. Takie śniadanie oprócz dietetycznych właściwości zapewnia również poprawienie funkcjonowania układu odpornościowego.

Owoce jagodowe – idealne w diecie wyszczuplającej

Spożywanie owoców jagodowych jest zdecydowanie najzdrowsze. Są to lekkostrawne składniki, których nie trzeba dosładzać. Jednocześnie warto pamiętać, że fruktoza w nadmiernej ilości jest równie szkodliwa co cukier zwykły. Dlatego też spożywanie koktajli czy naturalnych – 100% soków w odpowiednich ilościach ma tu ogromne znaczenie.

Idealnie dobrane porcje owocowe mogą być rozłożone na dwa lub trzy posiłki – łącznie około 300 gramów. Przy diecie należy unikać bananów i winogron, gdyż są to owoce wysoce kaloryczne.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 6

Terapia poznawczo-behawioralna – co warto o niej wiedzieć?

1 grudnia 2021

Terapia poznawczo-behawioralna została opracowana w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Do dziś jest uznawana za jedną z najskuteczniejszych metod stosowanych w psychologii. Bywa wykorzystywana w leczeniu różnego rodzaju zaburzeń. Sprawdź, na…

Czytaj więcej