wiedza doświadczenie profesjonalizm
logo NMC

Przykłady sloganów reklamowych

Stworzenie skutecznego sloganu reklamowego to prawdziwa sztuka. Wiele kultowych sloganów zostało stworzonych przez wybitnych polskich pisarzy. Ich pomysłowość sprawiła, że zapisali się na kartach historii reklamy na zawsze. Poniżej przedstawiamy najlepsze slogany reklamowe, które kojarzy niemal każdy.

 

Slogan reklamowy - definicja

Wiele osób, nie mając nic wspólnego z branżą reklamową zastanawia się, co to jest slogan reklamowy? Slogan to hasło, które zwraca uwagę odbiorcy na reklamę. Jeśli jest dobre, pomaga sprzedać produkt. Dlatego slogan reklamowy musi być uniwersalny, wpadać w ucho i być zwięzły.

 

Slogany reklamowe - lista

1) „Cukier krzepi” - autorem tego sloganu jest Melchior Wańkowicz, wybitny reportażysta i pisarz. Hasło powstało w latach 30. XX wieku. Wtedy właśnie Wańkowicz pracował w Związku Cukrowników. Za slogan otrzymał wynagrodzenie w wysokości 5000 złotych, co wówczas pozwalało na blisko roczne utrzymanie rodziny urzędniczej.

 

2) „LOT-em bliżej” - ten reklamowy slogan również stworzył Melchior Wańkowicz. Powstał on na początku lat 70. XX wieku. Hasło zostało wyłonione w konkursie. Nagrodą był bilet lotniczy do dowolnego miejsca na świecie. Wańkowicz wykorzystał go lecąc do Manchesteru na operację.

 

3) „Coca-Cola to jest to!” - to hasło reklamowe znają chyba wszyscy. Jego autorką jest Agnieszka Osiecka. Ta ceniona pisarka, podobnie jak Melchior Wańkowicz, wygrała nim konkurs. Co ciekawe, brał w nim udział również Wańkowicz. Za honorarium Osiecka kupiła sobie jedynie… maszynę do pisania.

 

4) „Jutro to dziś, tyle że jutro” - hasło reklamowe promujące fundusz emerytalny PKO BP wymyślił pisarz Sławomir Mrożek.

 

5) „Swiss Air will take you there” - autorem tego hasła jest pisarz Jerzy Kosiński. Otrzymał za nie 500 dolarów.

 

6) Wierszyki reklamowe – wiele firm organizuje konkursy na slogany reklamowe swoich produktów. Chętnie brał w nich udział Michał Rusinek, pisarz i sekretarz Wisławy Szymborskiej. W 2000 roku wygrał konkurs organizowany przez British Pertoleum. W nagrodę otrzymał forda focusa. Kilka miesięcy później wygrał kolejny konkurs, w którym nagrodą również był samochód tej samej marki. Podobno Rusinek wziął udział w drugim konkursie ponieważ pierwszy wygrany model miał zbyt mały bagażnik i nie miał odtwarzacza płyt CD.

 

Podsumowując, twórcami wielu sloganów reklamowych są wybitni polscy pisarze. Jedni zarobili na tym kolosalne kwoty, a inni niewielkie. Nie ulega jednak wątpliwości, że tworzenie sloganów reklamowych nie jest łatwą sprawą i warto powierzyć to zadanie profesjonalistom.

Monika Borkowska

<<wstecz