wiedza doświadczenie profesjonalizm
logo NMC

Po co firmie rebranding?

Rebranding to jedna z popularniejszych metod odświeżania wizerunku. To inaczej zmiana marki polegająca na jej przebudowaniu. Koncentruje się na zmianie wizerunku przez zmianę poszczególnych elementów. Zwykle modyfikacjom ulegają: kolorystyka, symbol, grafika. Często zmieniane jest również hasło reklamowe czyli slogan. Tylko sporadycznie modyfikacji ulegają wartości marki czy nazwa.

Kiedy stosować rebranding?

Najlepszym momentem do przeprowadzenia rebrandingu jest sytuacja, w której niektóre elementy marki są przestarzałe, a także kiedy nastąpiło powiązanie marki lub jej elementów z inną firmą. Innym powodem może być to, że marka budzi złe lub niewłaściwe skojarzenia. Rebranding warto również rozważyć, gdy niektóre elementy marki okazują się banalne. Aby rebranding był skuteczny powinna mu towarzyszyć komunikacja z klientem. Zaletą takich działań jest dostosowanie się do zmian zachodzących na rynku. Często pozwalają one na reagowanie na sytuacje kryzysowe. Konieczne jest jednak powiązanie rebrandingu ze strategią marketingową. Należy bowiem pamiętać, że sama zmiana lub odświeżenie logotypu nic nie da. Potrzebne są kompleksowe działania.

Rebranding - wady

Rebranding nie sprawdza się zawsze i nie jest remedium na wszystkie bolączki firmy. Do jego głównych wad należą:

-wysokie koszty stworzenia, wykreowania, a później promocji nowego wizerunku

-długi czas wprowadzania

-brak gwarancji sukcesu

-wysokie koszty zmian wizerunku w przypadku oddziałów firmy.

Warto pamiętać, że sprawnie przeprowadzony rebranding może przynieść firmie wiele wymiernych korzyści. Nie może być jednak wdrożony fragmentarycznie bez powiązania z całą strategią marketingową.

 

Monika Borkowska

<<wstecz