wiedza doświadczenie profesjonalizm
logo NMC

Ile kosztuje dobry tekst?

Pisać teksty potrafi chyba każdy. Jednak większość z nich nie jest skuteczna, a co za tym idzie nie przynosi firmie wymiernych korzyści. Warto więc zainwestować w skuteczny copywriting. Skuteczny czyli jaki? Taki, który pozwoli zwiększyć sprzedaż czy wypromować dany produkt lub markę.

Copywriting cennik

Ceny usług copywriterów są różne. Wystarczy spojrzeć na portale, na których roi się od ogłoszeń z całym wachlarzem cen. Cena za 1000 znaków wacha się od 6 do 200 złotych. Duża rozpiętość, prawda? Nie ukrywajmy, że jest grupa klientów, dla których cena zawsze będzie czynnikiem decydującym. Dlaczego nie warto wybierać najtańszych ofert? Bowiem napisanie dobrego tekstu nie zajmuje 5 minut, szczególnie jeśli jest to tekst specjalistyczny. Liczy się przede wszystkim pomysł, język, umiejętności i czas, a także wprawa w pisaniu. Copywriter ma określone moce przerobowe. Warto zainwestować w profesjonalny copywriting. Dobry copywriter zna się na rzeczy. Wie jak tworzyć teksty, żeby przyciągnąć odbiorców i zwiększyć Twoją sprzedaż. Jest przy tym oryginalny, co jest nie bez znaczenia.

Od czego zależy cena copywritingu?

Każda agencja reklamowa bądź copywriter ma swój cennik. Rzadko jest on sztywny. Zwykle zależy od wielu czynników. Dlatego copywriterzy podają widełki cenowe. Wystarczy wpisać w przeglądarce hasło copywriting cennik, a wyskoczą nam różne ceny za teoretycznie te same usługi.

Nasza agencja reklamowa też nie ma sztywnego cennika. Ceny za usługi z zakresu copywritingu zależą od konkretnego zlecenia. Możemy jednak podać ceny uśrednione. Po co? Żeby klienci wiedzieli z jakimi kosztami muszą się liczyć.

Cena namingu i sloganów

Zdecydowanie najwięcej kosztuje naming czyli tworzenie nazw (więcej o namingu tutaj). W przypadku naszej firmy zestaw trzech propozycji to koszt 1000 złotych netto. Z kolei za slogan reklamowy trzeba zapłacić 500 złotych netto.

Cena tekstów reklamowych i na wpisów na blogi

W przypadku tekstów reklamowych, potrzebnych na strony www czy ulotki jest to koszt 200 złotych netto za 1800 znaków ze spacjami. Wpisy na bloga kosztują od 100 złotych za 1800 znaków. W przypadku artykułu sponsorowanego trzeba za niego zapłacić 300 zł. Dla naszych stałych Klientów mamy atrakcyjne rabaty.

Tanio czy drogo?

Dla niektórych to dużo, dla niektórych niewiele. Należy jednak pamiętać jaką wartość mają dobre teksty. Może więc warto zapłacić więcej i mieć stałą firmę do współpracy niż co chwila szukać nowego copywritera? Trzeba też pamiętać, że praca copywritera to nie praca mechaniczna, a twórcza. Zły tekst niczego nie sprzeda, a dobry i owszem.

Podobnie jak na dobrym copywritingu, nie warto oszczędzać również na korekcie. Wiele osób jest przeświadczonych, że potrafi pisać i potrafi sprawdzić to, co stworzyło. Nie ma nic gorszego, niż słaby tekst reklamowy w dodatku z błędami.

 

 

Monika Borkowska

<<wstecz