wiedza doświadczenie profesjonalizm
logo NMC

Fidget spinner czyli jak zaplanować fenomen

Słyszeliście o fidget spinnerze? To hit ostatnich tygodni, który szturmem wkradł się na nasze podwórka i zdobywa błyskawiczną popularność nie tylko wśród dzieci i młodzieży. Ta trójkątna zabawka składa się z połączonych metalem lub plastikiem łożysk, które kręcą się wokół własnej osi. Choć fidget spinner powstał już w latach 90. XX wieku dopiero teraz stał się popularny. Nowa moda przywędrowała do nas ze Stanów Zjednoczonych.

Marketing wirusowy

Okazuje się jednak, że fenomen fidget spinnera to zaplanowane działanie, do którego wykorzystano marketing wirusowy. Początek szaleństwa to przełom 2016/2017 roku. Skrzętnie zaplanowana akcja promocyjna rozpoczęła się w internecie. Zastosowano agresywne kampanie, których podstawą były płatne reklamy w social mediach i virale. Z czasem fidget spinner zaistniał również w największych amerykańskich mediach. Jako pierwszy z gigantów temat ten podjął magazyn „Forbes”, który informował o nowej zabawce i jej antystresowych zaletach. Wkrótce informacje o fidget spinnerze opanowały świat.

Fenomen fidget spinnera

Dlaczego to się udało? Odpowiedź jest prosta. Dobrze wybrano grupę docelową i zastosowano takie kanały komunikacji, dzięki którym możliwe było dotarcie do milionów potencjalnych nabywców. Ważną rolę odegrali influencerzy, czyli tzw. liderzy opinii. To młodzi ludzie, którzy wpływają na swoich odbiorców. A ponieważ fidget spinner miał trafić głownie do dzieci i młodzieży wykorzystano filmiki, które internauci błyskawicznie przekazywali dalej.

Fidget spinner to dla jednych zwykła zabawka czy przedmiot pomagający w koncentracji, a dla innych narzędzie okultystyczne. Bez względu na to, co o nim myślimy nasz kraj ogarnęło zaplanowane szaleństwo.

Monika Borkowska

<<wstecz