wiedza doświadczenie profesjonalizm
logo NMC

Czego nie publikować na Facebooku firmowym?

Coraz więcej firm zakłada swoje profile na Facebooku. Liczą przede wszystkim na to, że będzie to kolejne miejsce, które przyciągnie klientów. Jednak prowadzenie profilu firmowego na FB nie jest prostym zadaniem.

Czego unikać na firmowym Facebooku?

Poniżej przedstawimy kilka rad dotyczących tego, czego nie należy publikować na profilu firmowym.

1) Nie publikuj nudnych wpisów – to oczywista rada, ale przeglądając profile firmowe z różnych branż można dojść do wniosku, że nie wszyscy o tym pamiętają. Wpis ma przede wszystkim trafić do odbiorcy, który jest potencjalnym klientem. Jeśli na naszym firmowym profilu będą pojawiały się nieciekawe wpisy nikt nie będzie chciał do nas zaglądać.

2) Fanpage to nie tablica reklamowa – jeśli będziemy publikować same reklamy szybko okaże się, nikt nas nie lajkuje. A przecież nie o to chodzi. Warto umieszczać informacje z życia firmy, wzmianki o nowościach, konkursach, rabatach…

3) Nie zamieszczaj infantylnych wpisów niedostosowanych do profilu potencjalnych odbiorców - jeśli jesteśmy poważną firmą np. z branży budowlanej, a naszymi klientami są międzynarodowe korporacje to umieszczanie wpisów z zapytaniami: „wolisz góry czy morze?” jest nie na miejscu.

4) Umieszczanie memów niezwiązanych z firmą/branżązdjęcia zwierzaków nawet najsłodszych nie są wskazane. Chyba, że prowadzisz lecznicę dla zwierząt lub sklep zoologiczny.

5) Informowanie o oczywistościach – na to szczególnie trzeba uważać. Każdy pisze o świętach czy zbliżających się wakacjach. Warto więc zrobić to w nietypowy sposób, żeby zaskoczyć odbiorców i wyróżnić się na tle innych.

6) Popełnianie błędów językowych nie tylko to, o czym piszesz, ale również to jak piszesz ma znaczenie. O swoich odbiorców trzeba dbać. To mogą być Twoi potencjalni klienci.

7) Nieregularne publikowanie wpisów.

8) Pisanie zbyt długich postów – kiedy na Twoim profilu pojawią się długie wpisy niewiele osób będzie chciało je czytać. Jeśli potrzebujesz miejsca, do publikowania dłuższych wypowiedzi wybierz blog.

9) Brak komunikacji z odbiorcąo odbiorcę trzeba dbać. Jeśli nie odpowiadasz na komentarze i zapytania to po co zakładałeś profil firmowy na FB?

10) Brak strategii – prowadzenie profilu firmowego znacznie różni się od prowadzenia go przez osobę prywatną. Dlatego też trzeba stworzyć strategię i się jej trzymać. Warto odpowiedzieć sobie na pytania: do czego służy profil firmowy?, jakie korzyści chcemy osiągnąć?, do jakiej grupy docelowej kierujemy swoje produkty czy usługi? Może się okazać, że profil na FB wcale nie jest nam konieczny.

Firmowy profil na Facebooku to wizytówka firmy. Warto więc poświęcić trochę czasu na opracowanie odpowiedniej strategii i wdrożenie jej w taki sposób, by przyciągnąć klientów. Jeśli jednak nie czujecie się na silach warto zlecić prowadzenie profilu firmowego profesjonalnej firmie, która przyczyni się do Waszego sukcesu.

Monika Borkowska

<<wstecz